poniedziałek, 26 marca 2012

Stomatolodzy w Bugisi


Jest na świecie taka fajna organizacja „Bridge2aid” zajmująca się poszerzaniem dostępu do opieki dentystycznej na całym świecie. W praktyce jak to wygląda? Wolontariusze – stomatolodzy oraz asystenci stomatologiczni udają się na 2 tygodniowy kurs w jakąś część świata i szkolą przez kilka dni osoby medyczne, szczególnie felczerów, podstaw opieki stomatologicznej a w szczególności by umieli wykonywać ekstrakcję zęba czyli po prostu go wyrwać. To póki co w wielu zapomnianych zakątkach świata jedyna opcja pomocy stomatologicznej. A więc dotarli Ci wolontariusze oni również i do nas. Najpierw 5 felczerów z naszego regionu przeszło 3dniowe szkolenie teoretyczne a później 6dniowe praktyczne. U nas w przychodni z Bugisi odbyła się połowa praktyki. Przez 3 dni 6 stomatologów z Anglii i ich 5 uczniów obsłużyli około 250 pacjentów z dolegliwościami stomatologicznymi. Warto dodać że stomatolodzy przywieźli ze sobą wszystkie narzędzia, ogromne zapasy rękawiczek, gazików, znieczuleń itd.  Ja mimo, że oficjalnie uczniem nie byłam to trochę się poduczyłam jak wykonywać taką ekstrakcję zęba. Przyznam że ciekawie to wygląda z pozycji obserwującego ale mimo znieczulenia, to na pewno nie jest przyjemny zabieg.

Korzystając z okazji - Pozdrawiam serdecznie moją Panią Stomatolog  Dr. Joannę K. :) podejrzewam, że nie raz spotkamy się na fotelu stomatologicznym podczas mojego urlopu w Polsce ;)

Poczekalnia

Brak komentarzy: